سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طرز کار دوربین مداربسته

در این مقاله قصد داریم تا در مورد طرز کار دوربین مداربسته  صحبت کنیم.برای آشنایی با طرز کار دوربین مداربسته  باید این مورد را  از صفر تا صد بررسی کنیم و ببینیم که در نهایت چگونه تصاویر دوربین مداربسته  قابل رویت می باشند.دانستن طرز کار دوربین مداربسته و اینکه این دستگاه چگونه کار می کند می تواند جهت عیب یابی و تعمیرات دوربین مداربسته  کمک حال ما باشد و نصابان عزیز می توانند اطلاعات تکمیلی در خصوص نحوه کارکرد دوربین مداربسته  برای

خرید دوربین مداربسته را از این پست بدست بیاورند.


اولین المان در دوربین مداربسته  لنز دوربین می باشد.لنز دوربین مدار بسته تشکیل شده از عدسی می باشد که وظیفه آن متمرکز کردن کادر تصویر روی سنسور تصویر دوربین می باشد.لنز دوربین نور محیط را روی سنسور تصویر می تاباند که سنسور تصویر دارای نقاطی به نام پیکسل می باشد.حال هر چقدر این سنسور تصویر با کیفیت تر باشد تصاویر بهتری بازسازی می شوند.

عمل تغییرات تصویر در سنسور تصویر توسط شارژ الکتریکی انجام می شود و سیگنال های تولید شده توسط سنسور تصویر به چیپست یا انکودر فرستاده می شود.نوع چیپست در بازسازی سیگنال های تصاویر تاثیر بسیار زیادی دارد و برای دوربین مداربسته  AHD بهترین چیپست ، پردازنده های شرکت نکست چیپ NextChip می باشد.

چیپست پردازنده تصاویر ، سیگنال ها را بصورت موج های آنالوگ روی بستر کابل کواکسیال ارسال می کند و این سیگنال ها به دستگاه دی وی آر می رسند.

بر روی برد های دستگاه دی وی آر یک یا چند چیپست دیکودر تعبیه شده اند که وظیفه رمز گشایی سیگنال ها را دارند.پس از رمز گشایی سیگنال ، تصاویر

دوربین مدار بسته توسط دستگاه دی وی آر قابل رویت هستند.


و اما در مورد دوربین مداربسته  تحت شبکه باید گفت که سیگنال این دوربین ها بصورت دیجیتال روی کابل شبکه ارسال می شود.اما این دوربین ها بدلیل اینکه یک المان شبکه کامپیوتری می باشند ، باید دارای کارت شبکه داخلی باشند تا بتوانند یک هویت در شبکه داشته باشند.دارا بودن هویت در شبکه به منزله دریافت یک آدرس آی پی در بستر شبکه شما می باشد.

حال که برای خرید دوربین مداربسته با طرزش  کارآشنا شدید در این قیمت برخی سنسورهای تصویر پر فروش در بازار ایران را به شما معرفی می کنیم تا برای خرید دوربین مدار بسته بتوانید محصولات مناسب را تهیه کنید.

سنسور تصویر امنی ویژن : این سنسور ها بی کیفیت ترین نسل سنسور های دوربین مداربسته هستند که دارای عمر بسیار پایینی هستند و دوربین های با این سنسور دوام پایینی دارند و پس از مدت کوتاهی دچار افت کیفیت تصویر خواهند شد.

سنسور تصویر آپتینا : سنسورهای آپتینا در درجه کیفی متوسط قرار دارند و عمر آنها به نسبت امنی ویژن بهتر است.اما در کل کیفیت این سنسورها نیز در رده مطلوب قرار ندارد.

سنسور تصویر سونی : بهتری و با دوام ترین نسل سنسور های تصویر دوربین مدار بسته می باشند که داری تصاویر مناسب و با کیفیت و همچنین دوام و ماندگاری بالایی هستند.