سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقدمه راجه به دوربین مداربسته

سیستم های نظارت تصویری از سالیان پیش به عنوان ابزاری مهم در بحث نظارت و ایجاد امنیت مورد استفاده قرار گرفته اند . با توجه به سابقه طولانی این سیستم ها، تحولات و پیشرفت های بسیار زیادی در این حوزه صورت پذیرفته است که اطلاع از روند این پیشرفت ها، آخرین دستاوردها و تکنولوژی ها، نکات مهم برای خرید دوربین مدابسته  در یک سیستم نظارت تصویری و موارد بسیار دیگر می تواند کمک شایانی به مدیران و کارشناسانی که در حال انتخاب و پیاده سازی یک سیستم نظارت تصویری می نمایند، باشد. در همین راستا در ادامه به صورت مختصر به بخشی از مهم ترین موارد اشاره می گردد .

مراحل استاندارد جهت اجرای یک پروژه نظارت تصویری  دوربین مدار بسته :

در این بخش به صورت خلاصه بخشی از مهمترین فعالیت هایی که باید در قبل، حین و بعد از اجرای پروژه نظارت تصویری صورت پذیرد را مورد بررسی قرار می دهیم .

o بررسی تئوری و اجزای اصلی سیستم
در ابتدای طرح، باید مطالعات جامعی بر روی مبحث سیستم های نظارت تصویری، اجزا، استانداردها و تکنولوژی های روز دنیا صورت پذیرد تا دامنه موضوع و ابعاد به خوبی روشن گردد .

o جمع آوری اطلاعات شرکت های موجود برای خرید دوربین مدابسته
در این مرحله باید سعی گردد اطلاعات شرکت ها و محصولات موجود و در دسترس تاحد امکان از طریق اینترنت، مجلات، تبلیغات و سایر اطلاعات موجود جمع آوری گردد .

در ادامه بر اساس نیازمندیهای حراست و سایر کاربران سیستم و نیز اطلاعات استخراج شده از مرحله بررسی تئوری سیستم، یک RFP تهیه گردد و به شرکت های معتبر ارسال گردد .

o دریافت اطلاعات محصولات در دسترس برای خرید دوربین مدابسته
بر اساس اطلاعات اطلاعات فنی و اقتصادی دریافت شده از شرکت ها و مطالعه دقیق مستندات مذکور، نکات ابهام آنها نیز از طریق ارتباط مداوم با شرکت ها برطرف گردد .

o تست عملی دوربین مدار بسته  در مکان های واقعی با نظارت کاربران نهایی
به این دلیل که کاربر نهایی سیستم باید در مرحله انتخاب، توانمندی سیستم نظارت تصویری را از نزدیک لمس نماید، مارک های مختلفی از دوربین ها با ویژگی های گوناگون در محل های مختلف مورد نظر در شرایط شبیه سازی شده واقعی و با حضور کارشناسان حراست و کاربران نهایی مورد تست و بررسی قرار گیرد .